fredag 29. august 2008

Happy Birthday MJ!

I dag er det bursdagen til Michael Jackson - "The King of Pop", noe både VG.no, Dagbladet.no og flere medier har skrevet om.

Jeg har personlig vært en fan så lenge jeg kan huske. Når jeg var liten tittet jeg på opptak av Thriller - gjemte ansiktet i hendene når Michael ble til en skumml varulv - men var likevel fascinert.
I 1997 opplevde jeg han live på Valle Hovin. Det var min mor som hadde tatt meg med - ikke at hun var en ihuga fan, men hun visste at dette kom til å være en "once in a lifetime experience"; Noe det helt klart var!
Jeg blir irritert når det eneste visse folk assosierer med MJ er pedofilianklager og plastikk kirurgi. Mannen laget historie, musikkhistorie!
Tenk dere dansescenene fra f.eks Thriller og Beat it.. Genialt! Hvem ville vel ikke danset som det, om de kunne?
Sangene dukker stadig opp på utesteder, radio og lignende, og selv om sangene er over 20 år gamle er de ikke sanger som vi tenker "Sånn var musikkstilen den gang" om. De er evigvarende klassikere som ikke føles som periodemusikk(les: 70/80-tallsmusikk), heller energifyllende melodier som kan vekke enhver fest til liv.

Jeg får vel bare si det kort og greit:
En musikklegende er 50 år i dag - og han fortjener bedre enn oppramsing av alle hans feil!
Bedre å huske The Jackson Five, Thriller, Billie Jean, Earth Song.. De gode minnene!

Gratulerer med dagen, Michael!


-Daisy

2 kommentarer:

  1. Tusen takk for at faktisk noen skjønner at det er faktisk retten som dømmer og at mannen er frikjent.Han har gjort en stor innsats for å hjelpe barn.Hvis alle hadde vært like optatt av barns velferd som det Micael er hadde det ikke vært mye nød i verden.Hilsen Espen Pedersen Oslo.

    SvarSlett
  2. Du er nok ikke alene. Tror han er misforstått på mange områder.

    -Daisy

    SvarSlett