lørdag 14. februar 2009

Tanker om Valentines

Ja, da var denne dagen her igjen. Dagen som kjøpesentre over hele landet(verden) elsker - dagen da vi er "nødt" til å vise vår hengivenhet til vår utkårede.
Dagen vi må kjøpe søte sjokolader formet som hjerter, dagen da kjæresten må kjøpe en bukett med roser og et vakkert halskjede.

Ja, jeg snakker om Valentines Day. Dette er andre gangen i mitt liv jeg har kjæreste på Valentines. Første gangen var jeg helt i hundre. Kjøpte den hjerteformede sjokoladen, en rød hjertepute og en hjertekjærlighet. Jeg var 15 år. Håper det kan unnskylde oppførselen min.
Kjæresten min på den tiden ante vel ikke at en gang var februar måned, spesielt ikke Valentines Day. Så - jeg fikk ingenting tilbake. Men jeg var lykkelig uansett - jeg hadde jo vist han hvor UTROLIG glad jeg var i han.

En måned senere var det slutt. Må og nevne at på bursdagen min, senere i februar fikk jeg syv røde roser, som moren hans hadde kjøpt på veien hjem fra jobb.
Kan vel ærlig innrømme at denne fyren sugde når det kom til gaver og slikt.

Poenget jeg forsøker å få frem er: Hva enn man gir eller gjør på Valentines - vil det ikke gjøre noen forskjell på et allerede dårlig forhold. I mine øyne er det hverdagen som må gjøres spesiell, ikke en kald, tilfeldig februardag.

Jeg fyller snart år igjen, jeg har sagt til kjæresten min at jeg heller ønsker meg en fin bursdagsgave, enn at han skal blakke seg for å kjøpe noe til meg på Valentines i tillegg til bursdagsgaven.

Jeg vet at dette er en viktig dag for mange. Jeg har sett på VG at folk benytter denne dagen til å fri til sine partnere, via VG. På P4 var det LIVE frieri på lufta.
Selvsagt er det koselig, men 14.februar er ikke kjærlighetens dag.
Hver dag er kjærlighetens dag, ihvertfall burde det være sånn.

For meg er hver eneste dag sammen med kjæresten en slags Valentines Day - og ikke blir jeg sur om gutten min kommer tomhendt hjem i dag. Isåfall skal jeg bare gi han et kyss og si: Jeg elsker deg!

Kjærlighet skal vel aldri måles i gaver..!

-Daisy

4 kommentarer:

  1. Du skriver bra! :) Er enig i at valentinsdag ikke gjør noe forskjell på et ellers dårlig forhold. Har ikke noe i mot den dagen, er jo koselig. Men jeg er ikke så superfan at jeg gidder å kjøpe dyre gaver..

    SvarSlett
  2. Takk =)

    Jeg har ikke noe i mot dagen jeg heller - men jeg har noe i mot den falske betydningen folk tilegner denne dagen.

    -Daisy

    SvarSlett
  3. Helt enig i at man ikke trenger å gi noe, de som vil feire Valentinsdagen får gjøre det, og de som ikke vil, lar være. Selv skrev jeg et kort til kjærsten min i fjor, men vi gjorde ikke noe stort ut av det i år. Det blir dyrt i lengden om man skal kjøpe gaver i hytt og pine.

    Du skriver veldig bra forresten:) Deg skal jeg lese mer av.

    SvarSlett