torsdag 12. mars 2009

Last night a Falck-dude saved my life.



Jeg hadde en av de fæleste kveldene i går kveld.
Først var jeg på jobb, greit nok, det er ikke så fælt, men likevel..
Jeg hadde bestilt kinamat som jeg planla å hente på veien hjem. Restauranten stengte 22, jeg var ferdig på jobben 21:30.
Måtte ha bensin - så hadde et strengt tidskjema å holde meg til.
Stoppet på en bensinstasjon uten ansatte og var litt stresset i det jeg lukket døren på bilen, men ikke så stresset at jeg ikke innså hva jeg hadde gjort.
Jeg hadde låst nøklene inne i bilen.
Så sto jeg der, på en ubemannet bensinstasjon - uten nøkler og uten telefon. Heldigvis sto det en hyggelig mann og tanket ved siden av meg. Fikk låne telefonen hans og ringte først til mamma, siden hun har reservenøklene til bilen.
Men så kom jeg på at jeg fikk et tilbud fra Falck en stund siden, gratis medlemsskap i 6 mnder. Det benyttet jeg meg selvsagt av. (Alt som er gratis er jo bare å ta i mot!)
Så da ringte jeg opp Falck, fremdeles fra den hyggelige mannen sin telefon. Falck-mannen lo litt av meg og min situasjon, selv om han sikkert hører slike historier daglig.
Så ble det ventetid - den hyggelige mannen fikk lov å reise hjem, siden Falck var on their way. Jeg manglet klokke, siden mobilen lå i bilen - men følte at sekundene tikket saaakte forbi. Eneste som sto i hodet mitt var kinamaten. Jeg har vært en trofast kunde i mange år - så trofast at de ansatte husker hva jeg skal ha når jeg går inn døra. Jeg håpet dette ikke skulle ødelegge mitt gode rykte hos denne restauranten.

Omsider kom Falck-bilen og i løpet av 5 minutter var bilen åpen - it's a kind of magic! (M.a.o: En oppblåsbar plast-blære som presset bilruta utover og en lang metallpinne til å plage låseknappen med)
Det beste var at siden jeg hadde benyttet meg av det tilbudet, kostet det ingenting! Det kaller jeg service!


Klokken var 22:18 når jeg endelig fikk satt meg i bilen og tittet på mobilen. Kinarestauranten hadde med andre ord stengt for lengst. Men til min overraskelse sto det et ubesvart anrop på telefonen min.
"Kowloon" - restauranten hadde ringt meg! Jeg ringte med en gang opp, men fikk ikke noe svar. Ble skikkelig sinna på meg selv nok en gang - men plutselig ringte det igjen!
Restaurantdamen lurte på hvor jeg var - "Låst nøkler i bilen - kommer straks!!" ropte jeg tilbake. Alt hun sa var: "Ok!"
Kjørte som en gudinne til restauranten og tro det eller ei, der sto de tre ansatte, fullt påkledd i vinterklær og ventet på meg før de dro hjem for kvelden.
Det kaller jeg mer enn normal service!! Er det rart jeg er en tro og lojal kunde av dem?

Så selv om det var kjedelig (og KALDT!) å stå og danse utenfor bilen min i en halvtime, selv om jeg følte meg som verdens mest surrete jente - så endte det godt!

Må få avslutte med å anbefale Falck (om du har sertifikat og egen bil da, ellers er det litt pointless) og restauranten Kowloon på Sem utenfor Tønsberg!

Er dere surrete? Gjort noen blemmer av denne typen?
Tell me!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar