tirsdag 7. april 2009

Røykestopp - because I'm worth it


Ja, da har dagen kommet. Dagen jeg skal slutte å røyke. Ihvertfall forsøke å slutte.
Det er lettere sagt enn gjort - men får bare håpe jeg klarer det.

Jeg er i dag 24 år gammel, startet å røyke når jeg var 16 år. Med andre ord 8 år som røyker - eller skal jeg si storrøyker?

I gjennomsnitt har jeg røyka minst 20 sigaretter om dagen. De siste årene har det vært rundt 30 om dagen, men jeg røyket mindre de første årene.

La meg illustrere med et regnestykke:

Jeg har røyket en tjuepakning om dagen, hver dag i 8 år:
365 x 8 = 2920 dager/tjuepakninger.
Antall sigaretter totalt jeg har røyket i løpet av disse 8 årene:
2920 x 20 = 58400 sigaretter
Ved en ca gjennomsnittspris på 65 kroner pakningen har dette kostet meg:
2920 x 65 kr = 189 800 kr.

Jeg har kastet bort nærmere to hundre tusen kroner. Det er ALTFOR mye.. Dette og helseårsaker er ihvertfall motivasjonen min.

Jeg har i dag røyket 4 sigaretter mens jeg var på jobb. Jeg tok den siste klokken 14:00 - og har ikke tatt en eneste en sålangt.
Har kjøpt meg Nicorette nikotintyggegummi - i håp om at det kan hjelpe meg mot de verste bølgedalene.


Typen skal slutte å snuse, så jeg blir ikke alene i kampen mot nikotinen!

Skal forsøke å fortelle hvordan dette går fremover - men ikke ha altfor høye forhåpninger, jeg regner med at jeg sprekker en gang eller to!


-Daisy




6 kommentarer:

  1. Satan. Det var mye penger altså ;o
    Kan plusse på 2 år på meg da så blir enda mer :S
    Nå ble jeg kvalm :|
    Trodde du hadde røyket lengre da ;o

    SvarSlett
  2. Ja, sykt - tenk så mye vi kunne ha gjort med de pengene istedet! Nei, jeg startet å røyke som trassig 16-åring jeg - bare fordi jeg kunne!:P

    -Daisy

    SvarSlett
  3. shitt, det var mye penger! Lykke til :)

    SvarSlett
  4. Du får ha masse lykke til. Så lenge du har bestemt deg, så skal dette gå kjempebra!

    SvarSlett