lørdag 9. mai 2009

Konfirmasjon anno 2009

Livets gullkorn finner man i smellbonboner!

Jeg husker godt min egen konfirmasjon..eller, nå skryter jeg på meg.
Jeg husker delvis min egen konfirmasjon. Etter en diskusjon med min mor fant jeg ut at jeg ikke husket alt som skjedde den dagen. Like greit, egentlig.

Noe jeg derimot husker er hvordan jeg gikk kledd; Grå damedress med litt lang "dressjakke".
For en uke siden var jeg i min "svigerinne" sin konfirmasjon - og konfirmantenes antrekk var litt penere enn jeg husket.
Selvsagt var det mange bunader å se, men det var også det jeg ville kalt ballkjoler. Litt for "pynta" i mine øyne - men tydeligvis veldig vanlig nå om dagen.
Konfirmasjon er ..ja, konfirmasjon! Ikke et ball eller bryllup. Muligens er det bare jeg som reagerte på dette - men det ville ikke vært første gang jeg er sær!

Selskapet ble holdt på en tapasrestaurant, med andre ord: Masse godt å spise!
I tillegg til pinlige hjemmesnekrede sanger om konfirmanten, ble hun også underholdt av "Norske Talenter"-Sebastian! Dessverre vant han ikke finalen i "Norske Talenter" - men han har nok skaffet seg en liten gruppe lojale fans!

"Norske Talenter"-Sebastian & Tapas; Blåskjell

I det store hele var det en vellykket konfirmasjon, med masse kaker, familiemedlemmer og finsminka ansikter!

Har du vært i konfirmasjon denne våren? Hvordan var du kledd i din egen konfirmasjon?

-Daisy

2 kommentarer:

  1. Jeg var kledd i bunad ;)
    Og jeg skal i et den 30. mai :)

    SvarSlett
  2. Tapas er så godt :D Jeg har ikke vært i konfirmasjon dette året, men til neste år er det broren min som står for tur :) I min egen konfirmasjon gikk jeg med bergensbunaden.

    SvarSlett