lørdag 30. april 2011

Inner beauty!

Forsøkte meg her om dagen på å lage franske makroner, etter en oppskrift jeg fant hos Mat med Monkis.
Har egentlig ikke helt fått med meg så mye om franske makroner, utenom at jeg har sett de dukke opp rundt om på blogger og magasiner titt og stadig. Det som var flott for meg, var at oppskriften var naturlig glutenfri. Jeg tenker oftest at det meste av kaker inneholder gluten.

Så da var det frem og male opp mandler og piske eggehviter. Veldig greit å ha en kjæreste som er flink til å gjøre "tungarbeidet" på kjøkkenet!

Hadde et lite uhell med sprøyteposen, noe som førte til improvisering og noen heller ujevne makroner, utseendemessig! Men de smakte heeerlig - så her er det virkelig det indre som telte! Tenkte jeg skal forsøke meg en gang til, hvor kanskje utseendet ender opp med å samsvare med innholdet :)


Ellers er jeg glad for at sommeren er her, for det er den tross alt ^^,
På skolen har vi for tiden fokus på endring av egen helseatferd - å spise mer franske makroner er ikke en positiv endring i den sammenheng! 

Hva er din matsynd for tiden? Og om du ikke har noen, bør du få deg en!


-Silje

4 kommentarer:

  1. Ooh, de så fantastisk gode ut! Så flink du er:) Jeg er sløv, og har ikke engang mandelkvern... Kanskje på tide å skaffe seg en? Matsynden min er - som alltid - sjokolade. Sukk..

    SvarSlett
  2. Jeg syns de var kjempe gode <3

    SvarSlett
  3. De så gode ut...men jeg har aldri spist makroner, så aner egentlig ikke åssen de smaker!! Min matsynd er vel flere ting...sjokolade og popcorn blant annet :)

    SvarSlett
  4. omg så digg! Sikler litt nå:D

    SvarSlett