tirsdag 29. september 2009

Oppskrift: Grillet kylling med pasta

What you need:
1 hel Grillet kylling - renset
1 stk Gul løk - skivet
200g Sjampinjong - skivet
1 stk Paprika - strimlet
2 fedd Hvitløk - hakket
2 ss Frisk basilikum
2 ss Smør
1 ss Olje
Salt&Pepper
4 porsjoner

Start med skive/strimle/hakke paprika, løk, sjampinjong - gjerne også hvitløken. Rens alt kjøttet fra kyllingen klart.

Sett på stekepannen på medium varme og tilsett olje og 1 ss smør. Når smører smelter tilsett paprika, løk og sjampinjong. Jeg føler det blir veldig mye i stekepannen min, så jeg steker det i puljer. Heldigvis minker størrelsen når det blir stekt. Vent litt før du tilsetter hvitløken.
Så venter du et par minutter før du tilsetter kyllingkjøttet - rør alt godt sammen. Tilsett basilikum, 1 ss smør og smak til med salt&pepper.
Om du skal varme opp denne senere bør du ta 1 ss smør med i oppvarmingen, det smaker best da!

Jeg liker best tagliatelle til denne retten, men det er opp til deg!

Ellers syns jeg personlig det blir mye kyllingkjøtt av en hel grillet kylling.
Om du forsøker å kutte ned på slikt, kan du godt bare ta en halv kylling uten at det ødelegger retten!
I verste fall er det bare å spe ut med mer paprika, løk og sjampinjong!


Her er ihvertfall hvordan det ble seende ut hos meg i kveld:

Oppskriften fant jeg først hos p4.no.
Liker du å prøve nye oppskrifter?

-Daisy

5 kommentarer:

  1. Nam!!!!!!!!!11111111111111

    SvarSlett
  2. Åh, nå fikk jeg lyst på mat! *sikle*

    SvarSlett
  3. Å, det hørtes utrolig godt ut!!

    SvarSlett
  4. Sv: Hehe, beklager. Jeg lover at sånne innlegg ikke dukker opp ofte!;-)

    SvarSlett
  5. Sv: Godt at du er kjapp i oppfattelsen!;-) Nei, høsten kan du få billig av meg også.. Men jeg vil heller ha høst enn snø! Etter at jeg fikk lappen misliker jeg snø intenst, bortsett fra akkurat noen få dager rundt jul..
    God lørdag!

    SvarSlett