fredag 23. april 2010

Test: Corny - iskrem med glutenfri kjeks!

Jeg fant for et par dager siden ut at Hennig Olsen har laget en glutenfri variant av "kroneisen". Den heter Corny og kjeksen er laget av mais. Nyheten fikk jeg i et nyhetsbrev fra Allergimat.no. På Hennig-Olsen sine nettsider sier de følgende om isen:
Sprø kjendis
Den spennende kombinasjonen av salt og søtt lanserer vi nå i en egen spesialutviklet maiskjeks. Som dessuten er glutenfri. Vaniljeis, sjokolade og sprø maiskjeks er en uslåelig smaks-kombinasjon. Vi tror Corny vil bli en av dine absolutte favoritter i årets iskrem-sesong. Akkurat passe stor, akkurat passe herlig.
foto: hennig-olsen.no

Når jeg var på butikken i dag var jeg jo nødt til å se etter den. Og selvfølgelig hadde min flotte Meny allerede tatt inn denne! Derfor ble det i dag is før middagen.
Jeg føler den smakte veldig godt - det ble litt "Smash"-følelse over kjeksen og jeg digger Smash. Iskremen var god, sjokoladetrekket var godt og jeg følte meg behagelig kjedelig der jeg satt med "kroneisen" min! Jeg tenker også at opplevelsen går opp et par hakk når temperaturen faktisk er over 10 grader!
Det finnes egne iskremkjeks der ute som er glutenfri, disse er ala "vaffelkjeks" - veldig gode, men ikke så billige. Og det krever at man ordner iskremen selv. Jeg syns Corny er et fabelaktig tilbud for oss - som både smaker godt og er grei i pris!
Derfor får den følgende karakter:

6 kommentarer:

  1. Hurra:D Tusen takk for at du sa fra!

    SvarSlett
  2. Jeg trenger ikke glutenfri mat, men den så jo god ut den!
    Ser på Talenter jeg og, slo på litt for sent, men tryllekunstneren har heldigvis ikke vært ennå!!

    SvarSlett
  3. Ja kanskje jeg skal teste den!
    Enig i at det ikke er de veldig store talentene ennå....men jeg har ikke sett så mange ennå, er ikke alt som er like interessant heller! Håper Alexxxxx er god!!

    SvarSlett
  4. Hadde Wimp vært gratis, så hadde jeg byttet ut Spotify. Selv om S. har bedre lyd, men jeg hører ikke forskjell uansett. ;)

    SvarSlett
  5. Jeg vet liksom ikke, den så litt pimp ut!

    SvarSlett
  6. Kult det visste jeg ikke men gjør ikke meg så mye. er egentlig ikke noe glad i is spesielt sjokolade is eller med sjokolade på.

    SvarSlett