onsdag 2. desember 2009

Selvfølgelig

Bilen min måtte i sommer igjennom EU-kontroll.
Fikk en mangel-lapp, fikset feilene og fikk bilen godkjent. Dagen bilen ble godkjent så ba jeg mekanikeren bli med meg en kjøretur, slik at han kunne høre noen ulyder jeg plagdes med. Konklusjonen i hans øyne var at stabilisatorstagene (?) måtte skiftes.

Så fikser vi dette - samme verksted. Rett før hadde vi skiftet til vinterdekk, hvor min mor da oppdager mye rust i det "røret" som går fra venstre til høyre dekk.
Så viser det seg at det er gjennomrustet - samt at mine dempere må byttes.
20 000,- vil det koste.

Jeg er ikke millionær og har siden den dagen bare håpet at bilen skulle holde seg levende ut året, minst.
Den drømmen ble i dag knust.

På vei til skolen, hvor vi i dag skulle ha obligatorisk undervisning om "Taushetsplikt" - skjønner jeg at noe er galt. Hver gang jeg kjører over en fartsdump, smeller det høyt bak i bilen. Jeg sjekker under bilen, ingenting ser galt ut, men noe er jo tydeligvis det.

Jeg legger likevel ut på veien, i håp om at det skulle endre seg. Det gjør ikke det - og oppgitt innser jeg at jeg må ringe Falck og be om hjelp.
Verkstedet blir varslet, taxi blir ringt etter og jeg kommer meg til skolen.

I helga skal jeg jobbe, det fungerer veldig dårlig uten bil da det ikke går busser om kvelden eller på søndager.
Neste tirsdag skal jeg ut i praksis. Jeg har ingen mulighet til å komme meg dit uten bilen min, så nå er jeg i en knipe.

Alt jeg kan gjøre er å krysse fingrene for at de får gjort det de skal før uka er omme.

Jeg må jo si jeg ihvertfall er glad jeg har Falck medlemsskap - mest sannsynlig vil taxiregningen min bli refundert av Falck. Pluss de hentet og leverte bilen min til verkstedet for 0,-

De har et tilbud for 6 måneders medlemskap til 60 kroner - les mer om det her. Er veldig greit om du f.eks har en bil av eldre årgang, eller bare er veldig uheldig (låser nøkler i bilen etc!)
Nå er helårsprisen deres 995,- per år ellers, men i dag har jeg havnet i null bare pga taxituren og hentingen av bilen min.



Daisy sliten

2 kommentarer:

  1. Offa.. Bil er kjekt å ha, men det er noe skikkelig dritt innimellom! Jeg krysser fingrene for at den bli fikset i løpet av uken, sånn at det ordner seg med praksisen osv..

    Sv: Ja, det skal være sikkert og visst at man forandrer seg! Og hvis folk har den oppfatningen av deg, så er det jo bare desto morsommere å motbevise det:)

    SvarSlett
  2. Ånei, så utrolig kjedelig. Det hørtes ikke noe kjekt ut i det hele tatt :/ Håper det ordner seg for deg! Klem til deg :)

    SvarSlett