onsdag 26. oktober 2011

Endelig: The Walking Dead på TvNorge!

Serien har jeg snakket om tidligere (her) og tegneserien (her) - og jeg følger den andre sesongen for øyeblikket.

Serien anbefaler jeg på det sterkeste, men det har tatt lengre tid enn jeg trodde før den kom på en "normal" norsk kanal.


Her er et storyen, slik jeg gjengav den sist jeg forsøkte å gjøre dere interesserte i The Walking Dead:

"Serien handler om politimannen Rick som våkner opp fra et koma på et tomt sykehus, med store likhauger utenfor. På leten etter andre mennesker, møter han noen som heller ønsker en smakebit av ham.
Verden er endret og han må reise ut i den for å finne sin kone og sønn - som han tror fremdeles er i live.

Jeg kan allerede nå betrygge dere som ikke "liker" blod og gørr - denne serien fokuserer for det meste på det menneskelige, "zombiene"  er der - men det er ikke som i zombiefilmer hvor fokuset i blant er på å være mest mulig grisete og ekkel. Den er også realistisk laget, ikke overdrevne scener hvor du tenker; "Ja særlig at han hadde klart det". Sist, men ikke minst: Det er storyen - karakterene og den gripende settingen som gjør denne serien verdt å se på."

Anywho, håper dere som fremdeles ikke har fått sett denne serien, gir den en sjanse nå som den kommer på TvNorge. 
Serien er så langt klarert for 3 sesonger og for tida går sesong 2 på lufta i Statene.

Hva: The Walking Dead Sesong premiere (Episode 1 & 2)
Hvor: TvNorge
Når: 22:30
Hvorfor: Om du liker gode tv-serier, så er denne et "must"!

-Silje

1 kommentar:

  1. Blir nok ingen stor favoritt hos meg dette, men hvis jeg husker det skal jeg prøve å se litt hva det er for noe!

    SvarSlett